Waarom scheren ze in de gevangenis in Amerika hoofden kaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doen ze niet.
Wel in de Zgn bootcamps van gevangenissen, dat zijn soeciale trainingen. Daar doen ze het omdat ze oo die manuer de inmates onderwerpen aan hun gezag en omdat zo iedereen gelijk is.

Antwoorden (4)

Tegen luizen. Als 1 persoon luizen heeft dan verspreidt dat enorm snel omdat er veel gevangenen bij elkaar komen. In kort/geen haar blijven geen luizen zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ze daar bijna nooit douchen (1 keer per week). Daarom gaat het sinken en scheren ze hun koppen kaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luizen houden juist van gewassen haren. Dus onzin.
Het is (naast hygiëne) ook een manier om te laten zien dat de bewakers de macht hebben, zelfs over je uiterlijk.
Als je je eigenheid niet kunt tonen door kapsel of kleding ben je zwakker. Mede daarom zullen mensen in gevangenissen zich sneller laten tatoeëren.
Kaalscheren en een uniform zag je ook in de concentratiekampen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
De belangrijkste reden is een psychologische reden. Men wil de gevangene zoveel mogelijk vernederen teneinde hem te 'breken'

Door vele vernederingen krijgt men de grootste criminelen op de knieën en dus zover dat ze bijna blindelings gehoorzamen aan de bewakers.

Daarnaast is het ook een praktisch middel om de verspreiding ongedierte tegen te gaan.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is het dan hetzelfde bij een vrouwengevangenis?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor zover als ik weet, worden vrouwen als regel niet kaal geschoren..maar worden andere middelen aangewend om ze psychisch te breken. Ik vermoed dat het haar van de dames wèl wat aan de korte kant zal moeten zijn. Wellicht wordt echter het volledig kaalscheren van de hoofdhuid bij vrouwen als straf wèl toegepast. Groet, Ton